CHECK STATUS PENERIMA BANTUAN MYKAD 300 SETIAP BULAN TERBARU 2024 : SEMAK KELAYAKAN SEKARANG

CHECK STATUS PENERIMA BANTUAN MYKAD 300 SETIAP BULAN TERBARU 2024 : SEMAK KELAYAKAN SEKARANG

Keberkesanan inisiatif bantuan yang disalurkan sebanyak RM300 setiap bulan oleh kerajaan dapat membantu sedikit sebanyak meringankan bebanan yang dihadapi oleh rakyat yang berpendapatan rendah terutamanya yang menetap di kawasan bandar.

Bagaimanakah check status penerima bantuan mykad 300 setiap bulan terbaru? Ikuti penjelasan lebih lanjut di sini.

BACA JUGA : BANTUAN DALAM MYKAD TERBARU UNTUK B40 RM450 SETIAP BULAN : MOHON DAN SEMAK KELAYAKAN SEKARANG

CARA PENYALURAN BANTUAN 300 SETIAP BULAN TERBARU 2024

Penyaluran bantuan sebanyak RM300 setiap bulan bukanlah melalui MyKad, namun ia disalurkan melalui :

PENYALURAN BANTUAN 300 SETIAP BULAN
Aplikasi akaun Selangkah

TARIKH PENYALURAN BANTUAN MYKAD 300 SETIAP BULAN TERBARU 2024

Bantuan sebanyak RM300 akan disalurkan setiap bulan pada tarikh :

TARIKH PENYALURAN BANTUAN 300 SETIAP BULAN
Bermula pada 5 Julai 2024
*Nota : Tertakluk kepada tarikh kelulusan setiap penerima.

TEMPOH PENYALURAN BANTUAN MYKAD 300 SETIAP BULAN TERBARU 2024

Kerajaan telah menetapkan tempoh penyaluran bantuan RM300 adalah :

TEMPOH PENYALURAN BANTUAN
Setiap bulan selama tempoh 12 bulan (setahun)
*Nota : Penerima perlu menghabiskan RM300 setiap bulan kerana baki pada bulan terdahulu tidak akan dibawa ke bulan seterusnya.

CHECK STATUS PENERIMA BANTUAN MYKAD 300 SETIAP BULAN TERBARU 2024

Ikuti cara check status penerima bantuan RM300 setiap bulan yang terbaru seperti berikut :

  1. Sila klik pada pautan portal semakan di sini : https://bingkasselangor.com/.
  2. Pada halaman utama, klik pada [Semak Status Permohonan].
  3. Masukkan nombor telefon tanpa (-) contoh : 0123456789.
  4. Kemudian, Masukkan kata laluan yang telah didaftarkan dengan betul.
  5. Seterusnya, klik pada butang [Log Masuk].
  6. Klik pada butang [Semakan Status].
  7. Status penerima akan dipaparkan.
  8. Selesai.

RUJUKAN

Segala maklumat yang dikongsikan di atas adalah dirujuk daripada Portal Rasmi BINGKAS. Sekiranya terdapat pertanyaan lanjut, pihak tuan/puan boleh menghubungi Talian hotline : 1-800-22-6600.

PENAFIAN

Pihak kami hanya berkongsi maklumat tentang bantuan yang disediakan oleh pihak Kerajaan Malaysia dan juga Kerajaan Negeri bertujuan untuk berkongsi dan memudahkan carian pelawat. Pihak kami tidak sama sekali meminta sebarang maklumat pelawat atau tidak pernah mengenakan bayaran melalui maklumat yang dikongsikan ini. Tujuan penulisan ini hanyalah berkongsi maklumat dan memudahkan pelawat mendapat info terbaru tentang bantuan. Artikel ini di rujuk berdasarkan Portal Rasmi dari : https://www.bingkasselangor.com/soalan-lazim.

Leave a Comment