SEMAKAN KELAYAKAN PENERIMA BANTUAN EWALLET B40 RM300 SETIAP BULAN TERBARU 2024 : CHECK STATUS SEKARANG

SEMAKAN KELAYAKAN PENERIMA BANTUAN EWALLET B40 RM300 SETIAP BULAN TERBARU 2024 : CHECK STATUS SEKARANG

Kesinambungan bantuan yang dikreditkan melalui aplikasi e-Wallet yang terbaru adalah untuk membantu ketua keluarga dalam kalangan kumpulan B40 bagi memenuhi keperluan asas harian termasuklah perihal pendidikan anak-anak.

Bagaimanakah semakan kelayakan penerima bantuan ewallet b40 rm300 setiap bulan terbaru? Ikuti penjelasan lebih lanjut di sini.

BACA JUGA : CHECK STATUS PENERIMA BANTUAN MYKAD 300 SETIAP BULAN : SEMAK KELAYAKAN SEKARANG

PENGENALAN BANTUAN EWALLET B40 TERBARU 2024

Bantuan yang disalurkan ke dalam aplikasi e-Wallet ini adalah diperkenalkan oleh Kerajaan Negeri Selangor sebagai Bantuan Kehidupan Sejahtera dengan peruntukan sebanyak RM300 setiap bulan kepada setiap ketua keluarga bagi menampung kos perbelanjaan bulanan.

TEMPOH PENERIMAAN BANTUAN EWALLET B40 RM300 SETIAP BULAN TERBARU 2024

Setiap permohonan yang telah diluluskan adalah layak untuk menerima manfaat bantuan dalam aplikasi e-Wallet setiap bulan sebanyak RM300 selama tempoh dua (2) tahun. Namun, bantuan setiap bulan perlu dihabiskan kerana baki pada bulan terdahulu tidak akan dibawa kebulan seterusnya.

SENARAI MANFAAT BANTUAN EWALLET B40 TERBARU 2024

Terdapat beberapa manfaat yang diperoleh daripada bantuan e-Wallet ini, antaranya ialah :

  • Boleh digunakan untuk pembelian barang keperluan bulanan;
  • Penggunaan bantuan dengan mudah (dengan kod QR e-Wallet);
  • Boleh digunakan di lebih 200 kedai terpilih;
  • Bantuan dikreditkan setiap bulan secara automatik;
  • Had pembelian sehingga RM300 setiap bulan.

NAMA APLIKASI EWALLET UNTUK TERIMA BANTUAN RM300 SETIAP BULAN 2024

Bantuan akan dikreditkan ke dalam aplikasi :

NAMA APLIKASI EWALLET UNTUK BANTUAN
SELANGKAH

SEMAKAN KELAYAKAN PENERIMA BANTUAN EWALLET B40 RM300 SETIAP BULAN TERBARU 2024

Ikuti cara semakan kelayakan penerima bantuan e-Wallet yang terbaru seperti berikut :

  1. Sila klik pada pautan portal semakan di sini : https://bingkasselangor.com/.
  2. Pada halaman utama, klik pada [Semak Status Permohonan].
  3. Masukkan nombor telefon tanpa (-) contoh : 0123456789.
  4. Kemudian, Masukkan kata laluan yang telah didaftarkan dengan betul.
  5. Seterusnya, klik pada butang [Log Masuk].
  6. Klik pada butang [Semakan Status].
  7. Status penerima akan dipaparkan.
  8. Selesai.

RUJUKAN

Segala maklumat yang dikongsikan di atas adalah dirujuk daripada Portal Rasmi BINGKAS. Sekiranya terdapat pertanyaan lanjut, pihak tuan/puan boleh menghubungi Talian hotline : 1-800-22-6600.

PENAFIAN

Pihak kami hanya berkongsi maklumat tentang bantuan yang disediakan oleh pihak Kerajaan Malaysia dan juga Kerajaan Negeri bertujuan untuk berkongsi dan memudahkan carian pelawat. Pihak kami tidak sama sekali meminta sebarang maklumat pelawat atau tidak pernah mengenakan bayaran melalui maklumat yang dikongsikan ini. Tujuan penulisan ini hanyalah berkongsi maklumat dan memudahkan pelawat mendapat info terbaru tentang bantuan. Artikel ini di rujuk berdasarkan Portal Rasmi dari : https://www.bingkasselangor.com/soalan-lazim.

Leave a Comment