BANTUAN EWALLET DALAM MYKAD TERBARU RM300 2024 : SEMAK NAMA PENERIMA SEKARANG

BANTUAN EWALLET DALAM MYKAD TERBARU RM300 2024 : SEMAK NAMA PENERIMA SEKARANG

Program bantuan yang disalurkan sebanyak RM300 setiap bulan ke dalam akaun e-Wallet adalah dirangka khas untuk membantu golongan B40 dan M40 bagi meningkatkan kedayatahan kewangan sekaligus untuk mengurangkan cabaran ekonomi yang tidak menentu.

Bagaimanakah semak nama penerima bantuan ewallet dalam mykad terbaru rm300? Ikuti penjelasan lebih lanjut di sini.

BACA JUGA : CHECK BANTUAN MYKAD RM150 TERBARU : SEMAK STATUS SEKARANG

TARIKH PENERIMAAN BANTUAN EWALLET TERBARU RM300 2024

Bantuan akan dikreditkan ke dalam akaun e-Wallet penerima mengikut anggaran tarikh berikut :

TARIKH PENERIMAAN BANTUAN EWALLET
Bermula 5 hingga 15 Julai 2024
*Tertakluk kepada pindaan semasa ke semasa.

KEGUNAAN BANTUAN EWALLET TERBARU RM300 2024

Penerima boleh menggunakan bantuan dalam e-Wallet untuk :

BIL.KEGUNAAN BANTUANSENARAI BARANGAN
1.Pembelian Barang
Dapur
-Beras.
-Mi dan Bihun.
-Roti.
-Biskut.
-Telur.
-Gula dan Garam.
-Rempah ratus, Sos, Kicap dan
sebagainya.
-Tepung.
-Minyak masak.
-Sayuran dan buah-buahan.
-Daging ayam, lembu dan,
kambing dan ikan.
-Produk tenusu – susu segar, susu
tepung, susu sejat dan
susu pekat manis.
2.Pembelian Barang
Keperluan Asas Lain
-Sabun, kelengkapan mandian dan
bahan pencuci.
-Lampin pakai buang.
-Ubat-ubatan.
3.Pembelian Barang
Keperluan Persekolahan
– kasut, beg, buku alat tulis,
pakaian seragam dan
buku sekolah / akademik.
*Nota : Bantuan sebanyak RM300 perlu dihabiskan.

TEMPOH PENERIMAAN BANTUAN EWALLET TERBARU RM300 2024

Setiap penerima yang layak akan menerima bantuan melalui akaun e-Wallet sehingga tempoh :

TEMPOH BANTUAN EWALLET TERBARU 2024
Selama tempoh dua (2) tahun berturut-turut
*Namun, sekiranya penerima tidak menggunakannya dalam tempoh tiga (3) ke empat (4) bulan, bantuan akan tamat dengan serta merta.

SEMAK NAMA PENERIMA BANTUAN EWALLET DALAM MYKAD TERBARU RM300 2024

Ikuti cara semakan nama penerima bantuan e-Wallet yang terbaru seperti berikut :

  1. Sila klik pada pautan portal semakan di sini : https://bingkasselangor.com/.
  2. Pada halaman utama, klik pada [Semak Status Permohonan].
  3. Masukkan nombor telefon tanpa (-) contoh : 0123456789.
  4. Kemudian, Masukkan kata laluan yang telah didaftarkan dengan betul.
  5. Seterusnya, klik pada butang [Log Masuk].
  6. Klik pada butang [Semakan Status].
  7. Status penerima akan dipaparkan.
  8. Selesai.

RUJUKAN

Segala maklumat yang dikongsikan di atas adalah dirujuk daripada Portal Rasmi BINGKAS. Sekiranya terdapat pertanyaan lanjut, pihak tuan/puan boleh menghubungi Talian hotline : 1-800-22-6600.

PENAFIAN

Pihak kami hanya berkongsi maklumat tentang bantuan yang disediakan oleh pihak Kerajaan Malaysia dan juga Kerajaan Negeri bertujuan untuk berkongsi dan memudahkan carian pelawat. Pihak kami tidak sama sekali meminta sebarang maklumat pelawat atau tidak pernah mengenakan bayaran melalui maklumat yang dikongsikan ini. Tujuan penulisan ini hanyalah berkongsi maklumat dan memudahkan pelawat mendapat info terbaru tentang bantuan. Artikel ini di rujuk berdasarkan Portal Rasmi dari : https://www.bingkasselangor.com/soalan-lazim.

Leave a Comment