CHECK BANTUAN EWALLET RM300 SETIAP BULAN 2024 : SEMAK STATUS SEKARANG
Dasar utama kerajaan memwujudkan bantuan melalui aplikasi e-Wallet adalah untuk memudahkan rakyat menerima dan menggunakan bantuan seiring dengan trend terkini iaitu cashless (segala pembelian tanpa tunai) di rata-rata kedai.
Bagaimanakah check bantuan ewallet rm300 setiap bulan? Ikuti penjelasan lebih lanjut di sini.
BACA JUGA : CHECK NAMA PENERIMA BANTUAN TUNAI STR FASA 3 : SEMAK SEKARANG
TARIKH PENERIMAAN BANTUAN EWALLET RM300 SETIAP BULAN 2024
Setiap penerima yang telah disahkan layak akan menerima bantuan e-Wallet mengikut tarikh yang ditetapkan iaitu setiap 5 hingga 15 hari bulan setiap bulan dengan nilai bantuan iaitu sebanyak RM300 dan setelah dikreditkan, penerima boleh terus menggunakannya.
KEGUNAAN BANTUAN EWALLET RM300 SETIAP BULAN 2024
Bantuan e-Wallet boleh digunakan untuk membeli barangan keperluan seperti berikut :
- Beras.
- Mi dan Bihun.
- Roti.
- Biskut.
- Telur.
- Gula dan Garam.
- Rempah ratus, Sos, Kicap dan sebagainya.
- Tepung.
- Minyak masak.
- Sayuran dan buah-buahan.
- Daging ayam, lembu dan, kambing dan ikan.
- Produk tenusu – susu segar, susu tepung, susu sejat dan susu pekat manis.
- Ubat-ubatan
- Sabun, kelengkapan mandian dan bahan pencuci.
- Lampin pakai buang.
- Barangan persekolahan – kasut, beg, buku alat tulis, pakaian seragam dan sebagainya.
- Perihal pendidikan – buku sekolah / akademik.
*Nota : Namun ianya boleh dibeli dikedai yang berdaftar dengan bantuan sahaja, rujuk kedai berhampiran anda di sini : https://www.bingkasselangor.com/senarai-kedai.
TEMPOH PENGGUNAAN BANTUAN EWALLET RM300 SETIAP BULAN 2024
Bantuan akan dikreditkan sebanyak RM300 setiap bulan selama tempoh dua (2) tahun berturut-turut, namun sekiranya tidak digunakan selama lebih tiga (3) bulan, bantuan akan diluputkan serta merta kerana baki pada bulan terdahulu tidak akan dibawa ke bulan seterusnya.
CHECK STATUS BANTUAN EWALLET RM300 SETIAP BULAN 2024
Ikuti cara check bantuan e-Wallet RM300 setaip bulan di pautan rasmi seperti berikut :
- Sila klik pada pautan portal semakan di sini : https://bingkasselangor.com/.
- Pada halaman utama, klik pada [Semak Status Permohonan].
- Masukkan nombor telefon tanpa (-) contoh : 0123456789.
- Kemudian, Masukkan kata laluan yang telah didaftarkan dengan betul.
- Seterusnya, klik pada butang [Log Masuk].
- Klik pada butang [Semakan Status].
- Status penerima akan dipaparkan.
- Selesai.
RUJUKAN
Segala maklumat yang dikongsikan di atas adalah dirujuk daripada Portal Rasmi BINGKAS. Sekiranya terdapat pertanyaan lanjut, pihak tuan/puan boleh menghubungi Talian hotline : 1-800-22-6600 atau https://www.bingkasselangor.com/hubungi-kami.
PENAFIAN
Pihak kami hanya berkongsi maklumat tentang bantuan yang disediakan oleh pihak Kerajaan Malaysia dan juga Kerajaan Negeri bertujuan untuk berkongsi dan memudahkan carian pelawat. Pihak kami tidak sama sekali meminta sebarang maklumat pelawat atau tidak pernah mengenakan bayaran melalui maklumat yang dikongsikan ini. Tujuan penulisan ini hanyalah berkongsi maklumat dan memudahkan pelawat mendapat info terbaru tentang bantuan. Artikel ini di rujuk berdasarkan Portal Rasmi dari : https://www.bingkasselangor.com/soalan-lazim.
Bantuan