SEMAKAN KELAYAKAN PENERIMA BANTUAN TUNAI DALAM MYKAD RM300 SETIAP BULAN 2024 : CHECK STATUS SEKARANG

SEMAKAN KELAYAKAN PENERIMA BANTUAN TUNAI DALAM MYKAD RM300 SETIAP BULAN 2024 : CHECK STATUS SEKARANG

Sasaran kerajaan dalam menyalurkan bantuan ini adalah bagi membantu khususnya ketua keluarga dalam memenuhi keperluan asas keluarga serta perihal pendidikan anak-anak. Bantuan yang disalurkan adalah sebanyak RM300 setiap bulan.

Bagaimanakah semakan kelayakan penerima bantuan tunai dalam mykad rm300 setiap bulan? Ikuti penjelasan lebih lanjut di sini.

BACA JUGA : BANTUAN MYKASIH DALAM MYKAD UNTUK B40 RM150 SETIAP BULAN : SEMAK KELAYAKAN DAN MOHON SEKARANG

CARA PENYALURAN BANTUAN TUNAI RM300 SETIAP BULAN 2024

Penyaluran bantuan tunai sebanyak RM300 setiap bulan adalah disalurkan ke dalam aplikasi ‘Selangkah’ dan bukanlah disalurkan ke dalam MyKad. Setiap penerima yang berkelayakan perlu memuat turun aplikasi ‘Selangkah’ untuk menerima bantuan setiap bulan.

TEMPOH PENYALURAN BANTUAN TUNAI RM300 SETIAP BULAN 2024

Bantuan tunai akan disalurkan setiap bulan selama tempoh :

TEMPOH PENYALURAN BANTUAN TUNAI
RM300 SETIAP BULAN
Selama dua (2) tahun berturut-turut.

JUMLAH PENERIMA MANFAAT BANTUAN TUNAI RM300 SETIAP BULAN 2024

Manfaat daripada bantuan yang disalurkan sebanyak RM300 setiap bulan telah diperluaskan jumlah penerima iaitu seramai :

JUMLAH PENERIMA BANTUAN TUNAI
RM300 SETIAP BULAN
Lebih 30,000 keluarga yang layak

TARIKH PENYALURAN BANTUAN TUNAI RM300 SETIAP BULAN 2024

Bantuan sebanyak RM300 akan disalurkan setiap bulan di antara tarikh berikut :

TARIKH PENYALURAN BANTUAN
RM300 SETIAP BULAN
Pada setiap 5hb hingga 15hb setiap bulan

SEMAKAN KELAYAKAN PENERIMA BANTUAN TUNAI DALAM MYKAD RM300 SETIAP BULAN 2024

Ikuti cara semakan kelayakan penerima bantuan tunai RM300 setiap bulan seperti berikut :

  1. Sila layari laman semakan di sini : https://www.bingkasselangor.com/log-masuk#.
  2. Masukkan nombor telefon tanpa (-) contoh : 0123456789.
  3. Kemudian, Masukkan kata laluan yang telah didaftarkan dengan betul.
  4. Seterusnya, klik pada butang [Log Masuk].
  5. Klik pada butang [Semakan Status].
  6. Status penerima akan dipaparkan.
  7. Selesai.

RUJUKAN

Segala maklumat yang dikongsikan di atas adalah dirujuk daripada Portal Rasmi BINGKAS. Sekiranya terdapat pertanyaan lanjut, pihak tuan/puan boleh menghubungi Talian hotline : 1-800-22-6600 ATAU https://www.bingkasselangor.com/hubungi-kami.

PENAFIAN

Pihak kami hanya berkongsi maklumat tentang bantuan yang disediakan oleh pihak Kerajaan Malaysia dan juga Kerajaan Negeri bertujuan untuk berkongsi dan memudahkan carian pelawat. Pihak kami tidak sama sekali meminta sebarang maklumat pelawat atau tidak pernah mengenakan bayaran melalui maklumat yang dikongsikan ini. Tujuan penulisan ini hanyalah berkongsi maklumat dan memudahkan pelawat mendapat info terbaru tentang bantuan. Artikel ini di rujuk berdasarkan Portal Rasmi dari : https://www.bingkasselangor.com/soalan-lazim.

Leave a Comment